dissabte, 31 de gener del 2009

per què les nacions...?

Completeu la pregunta com us vingui de gust

Alguns exemples:

Haendel a El Messies es pregunta why do the nations so furiously rage together?



Els organitzadors d'Eurovisió es pregunten per què les nacions tenen uns representants cada cop més freakies




Marquesina d'autobús davant de la Sagrada Família, sobre la qual reposen els auriculars dels passatgers del bus turístic (Foto H.Abras).

i si és veritat que la joia uneix el que els costums han separat, i ens protegeix sota les seves ales, els europeus ens preguntem el següent: per què les nacions han convertit la seva joia en una marquesina sota la qual els ciutadans esperem un autobús que no acaba d'arribar mai?





Part coral de la Novena de Beethoven. Georg Solti, la London Philarmonic Orchestra, Jessye Norman, Sarah Walker, Reiner Goldberg, Hans Sotin i el cor realitzen una interpretació intensíssima que treu l'alè (com a mínim a mi). Festival PROMS al Royal Albert Hall, de l'any 1986. Impressionants els moments en què els membres del cor es posen drets, el somriure de complicitat de Solti i la seva reubicació amb la mirada després de l'èxtasi final.

5 comentaris:

Anonymous ha dit...

Un post social, amb unes frases francament genials. Si jo fos intel.ligent (no llesta) podria continuar la pregunta que plantejes :-)
La música... potent i un foto de dubtosa qualitat però original, isn't it?. ABRASades i petonets Sr. MORE.

Helenna

Sara Maria ha dit...

Genial, Solti... M'ha agradat molt! Gràcies

Josep Rumbau ha dit...

Jo acabaria la frase dient "Per què les nacions han hagut d'arribar mai a existir? i la resposta seria "per la mateixa raó que van existir les tribus i existeixen les religions. Per la por i la conseqüent demanda de seguretat de l'home. Penso que l'home que no té por (de debò) és lliure i no pertany a cap nació, a cap partit i no se sent identificat amb cap grup tribal ni cap religió.
Suposo que deuen haver-hi d'altres finals de frase, pero em quedo amb aquest.
Per cert, quan s'ajunten dos genis, en aquest cas Beethoven i Solti, passa això que em pogut veure i sentir: MÚSICA (en majúscules)i aquesta música trascendeix el temps.

quim ha dit...

Gràcies Helenna. Ha estat un post mandrosocial. Com que eres tan inteligente, tan guapa y tan lista que te mereces un principe o un dentista, entens perfectament que n'és de bona la mandra per fer posts, oi? :) Petons.

Sara Maria: Impressionant, sí. Solti amb la novena és portentós. Per cert, si tens ocasió no et perdis una Flauta Màgica dirigida per Solti, amb la Filarmònica de Viena, i la Pilar Lorengar (segell DECCA). Imprescindible escoltar-la en diumenge!!!

Josep: interessant reflexió. Ara bé, és curiós com un heroi sense por, com en Siegfried de la Tetralogia Wagneriana, que segons Wagner podia representar el que tu dius, va ser convertit en l'ideal dels nazis. D'igual manera, recorda el post del Diumenja'm on surt en Furtwangler donant la mà a un cap de la SS després d'interpretar la novena. Són exemples de la tergiversació perversa o atzarosa dels ideals de pau i llibertat.

helenna ha dit...

Hahahahaha, me meresco un prínsipe o un lingüista. Petonets guapissim.