Últimament es van produint esdeviniments que alteren el cicle del diumenja'm. Semblava que estaria tancat per vacances per letargi estival però afortunadament passen coses que d'alguna manera crec que han de quedar reflectides en aquest bloc, tot i no ser diumenge (un ritual que m'he saltat a la torera). Un d'aquests grans esdeveniments, és com no, la Norma que vaig veure ahir. Ostres, vaig poder fer una cosa que sempre havia somniat des d'aquells dies que m'agenollava per veure un trosset d'escenari desde el quart o el cinquè pis del Liceu. Vaig mirar des del meu seient de platea el galliner i amb un somriure de triomf el vaig saludar silenciosament. Curiosament, estava assegut a la mateixa localitat que una molt bona amiga meva havia ocupat el divendres passat. Casualitats de la vida que, com diria la Meg Ryan en una pastelosa comedieta americana, potser 'es un senyal'.
Impressionants els bravos que el meu acompanyant i jo vam dedicar a les dues heroïnes de l'òpera, impagables els comentaris no gens favorables al tenor, del qual no podíem entendre que podés despertar tantes passions femenines (dins i fora de l'escenari), si no era potser perquè el seu personatge es deia Pollione :) i que es movia entre ostentosos menhirs fàlics, o perquè s'ensumava l'olor a Dolce & Gavana. Ara bé, el moment culminant de la vetllada va ser quan vam beure cava als camerinos, amb el director d'orquestra, els cantants i un professional que per a mi m'és entranyable, tot i no haver-lo conegut en persona fins ahir, com l'apuntador. El mític apuntador del Liceu, que sempre l'he sentit pronunciar unes síl·labes amb vocals ben obertes en les retransmisions de les òperes per Ràdio 2.
Moltíssimes gràcies a qui ahir em va donar l'oportunitat de gaudir d'un moment tan especial com aquest i també de poder gaudir de tota una vetllada operística amb un constant brollar d'anècdotes, i portat com de puntetes pel seu tarannà sempre afable i obert.
Ah, un regalet al·lusiu a la Norma. Una interpretació de la Casta Diva bastant diferent, crec jo, de la que vaig escoltar per la Fiorenza Cedolins. Gaudiu-ne
I dues peces sublims de la Norma interpretades per la Joan Sutherland (la del calaix per mandíbula) com a Norma i la Marilyn Horne, com a Analgisa. La primera peça és 'Mira, o Norma',
i la segona és el trio amb les dues grans dames i el Pavarotti
Dues interpretacions diferents també de la que vaig escoltar ahir, però tingueu els kleenex preparats.
5 comentaris:
escolta la fideuà què passa que estàs anant a pescar tu tots els peixitus...i no acabes o què? Que tenim gana...
Na
Creo que ya es hora de “tender” y tras leer tu visión de Norma y la apreciación de Josep que hizo en su día en el cual tenia razón (Callas deja el listón muy alto).
He de decir que tras la experiencia vivida el viernes en mi segundo paseo por el Liceo, para mi fue algo emocionante, sobretodo el primer acto en el cual me lo pase conteniendo la respiración y las lagrimas, no voy hacer critica ni de la soprano ni del tenor etc.… ya que no soy experta, pero si que puedo decir que para mi la actuación de Aldagisa fue sublime, dulce y que llenaba, la orquesta y los coros sensacionales al igual que la escenográfia.
Eso si, ahora ya puedo entender porque decía yo el sábado que para mi ir al Liceu a ver Norma fue…. una experiencia multiorgásmica.
Y es que claro no caí en que el personaje era Pollione, ni tampoco en los menhieres que le acompañaban…ahora ya lo entiendo todo!!!
Espero seguir aprendiendo y emocionándome…;)
Betty
En aquests duets, mai les terceres de pagès havien donat tant de sí.
Si no saps què són les terceres de pagès, ja t'ho explicaré el dia 11.
Josep
Molt bé, Josep. A veure si m'ho expliques que això de fer terceres de pagès no sé si és bo o és dolent.
No se si debo o no preguntar,pero la curiosidad, puede!!
Que son les terceres de pagès?
O:
Betty
Publica un comentari a l'entrada